16.03.13 - Beuda - Lliurona - Beuda (35Km)

Caminants: Tito, Xevi

A les 08:30h arribem a l'aparcament de Beuda per començar la ruta. Un cop més decidim fer una ruta baixada del Wikiloc i que consisteix en una ruta circular entre Beuda i Lliurona per l'Alta Garrotxa.

Sortim de Beuda en direcció a la Font de la Quera, i tot just al primer revolt ens creuem amb un llamp de gos que acabarà sent el nostre company de viatge. La bèstia és imponent però sembla tranquil·la; tot i no fer-li ni cas decideix seguir-nos. No sabem perquè, però ja és el segon cop que se'ns apunta un gos d'excursió! Amb en Xuxu d'acompanyant enfilem cap als Rajolins i d'aquí cap a Espinau amb 8Km de pujada força pronunciada. Arribem a dalt, fa rasca, bufa un vent fred. Caminem fins a Lliurona per pista asfaltada, arribem al poble i reculem desfent els últims 2Km per on hem vingut. Agafem un camí que ens porta per pista fins a Can Bosch i Can Peiró. Fem una parada curta, el temps just per fer un glop i canviar els mitjons. Seguim cap a St.Miquel en direcció Beuda i quan passem per Can Quelona, a 2Km de l'arribada, en Xuxu enfila el camí de la casa, es planta, ens mira i deixa de seguir-nos. Es queda una bona estona immòbil mirant-nos des de lluny; és la seva manera d'acomiadar-se. Finalment arribem de nou fins a Beuda amb 35Km a les cames i amb ganes d'anar a dinar. Són les 15:15h i tenim tanta gana que decidim guardar els estiraments per un altre dia.